logo-samandehi

طراحی گرافیک

کانون بُعددوم با سال‌ها تجربه و استفاده از طراحان گرافیک متخصص آماده اجرای تمام پروژه‌های طراحی گرافیک تجاری می‌باشد. برخی از نمونه کارهای این کانون را می‌توانید در گالری تصاویر همین وب سایت ملاحظه فرمایید.

اجرای پروژه‌های طراحی گرافیک اعم از آرم، نشانه(لوگو)، کاتالوگ، بروشور، فولدر، بیلبرد، پوستر، ست‌اداری، دفترچه‌راهنما، بسته‌بندی، صفحات‌وب، مجله، روزنامه، کتاب، پیکتوگرام، کاراکتر، کارت‌ویزیت، بنر، فلکس، ونیل و ...

واژه گرافیک از واژه یونانی graphein گرفته شده که به معنای حک کردن، کشیدن و نوشتن است. در گذشته واژه گرافیک به طور کلی نقاشی و رسم را شامل می شد اما امروزه این واژه عمدتاً به تکنیک های تکثیر و نسخه برداری و بعضی از شیوه های چاپ که در کنار رسم، نقاشی، مجسمه سازی، حکاکی بر روی چوب و فلززنی شاخه مستقلی از هنر را تشکیل می دهند، اطلاق می شود.

مفهوم امروزی گرافیک، به تدریج پس از انقلاب صنعتی شکل گرفته است. طراحی آرمو پوستر، تبلیغ مجله ای و روزنامه ای، بروشورو کاتالوگ، بسته بندی زیبا و چشم نواز برای تولیدات مختلف، کارت های ویزیت و اوراق اداری همه بر اثر نیاز به فروش محصول تولید شده توسط ماشین که نسبت به دوران قبل از انقلاب صنعتی، مقدار آن بسیار فزونی یافت.

واضح است که در حیطه ی هنر، دستیابی به تعاریف بسیار دقیق که در شرایط و زمان های مختلف صادق باشند، میسر نیست و تلاش برای رسیدن به آن هم معنی ندارد. در سال ۱۳۵۴، سندیگای طراحان گرافیکی که تازه در ایران تأسیس شده بود، گرافیک را چنین تعریف کرد: « یک اثر گرافیک، پیامی است تصویری که نیت تکثیر در ذات آن باشد». در این تعریف «تکثیر»، محور اصلی بود و شاید برای آن سال ها به عنوان ویژگی مهم گرافیک، تأکید مناسبی بود.

دو دهه ی بعد، در میزگردی با حضور برخی از اساتید گرافیک ایران، تعریف کوتاه «زبان بصری جهان بدون مرز» برای گرافیک پیشنهاد شد. و تعریفی که اکنونانجمن صنفی طراحان گرافیکپیشنهاد می کنند چنین است: «ارائه راه حل مناسب بصری برای تسهیل در ارتباطات مورد نیاز جامعه».

ارتباط گرافیک و تبلیغات

در اویل قرن ۱۹ مخترعی به نام آلوییز سفنلدرلیتوگرافییا چاپ سنگی را به فهرست شیوه های گوناگون چاپ اضافه کرد سری گرافی یا چاپ از طریق سیلک اسکرین امکانات پیشرفته تری را عرضه داشت. از ان پس تکنیکافستدستی و تکنیک های چندان پیچیده افق تازه ای را پیش روی هنرمندان این رشته گشود. آثار چاپی که با مدد جستن از تمامی این فرایندهای گرافیکی ارائه می شوند شکلی از هنرهای زیبا هستند که ساختار دوبعدی دارند و به جهت این که اصل آن طرح اولیه و یا نسخه چاپ نیست و بلکه یک صفحه یا توده برجسته است که در چاپ مورد استفاده قرار می گیرد. با رسم و نقاشی تفاوت دارند. از دیدگاه جامعه شناسی این تکنیک گرافیکی سبب می شود تا افراد بیشتری بتوانند به آن اثر دست یا بند. از این رو گرافیکحرکت مرئی ساختن و یا مرئی شدن آثار فرهنگی و هنری را در قرن ۱۵ فراهم ساخت.

با وجود آن که آثار گرافیکی با این مفهوم خاص می توانستند صرفاً حامل پیام های هنری و با همان موضوعات و سبک های به کار گرفته شده در رسم و نقاشی باشند اما در حقیقت به گونه ای منحصر به فرد و غیر منتظره، پیام رسان مفاهیم سیاسی، مذهبی و اقتصادی یا به بیانی مفاهیم غیر هنری شدند. آن دسته از آثار گرافیکی که ماهیت اطلاع رسانی داشته باشند، خواه از ارزش هنری برخوردار باشند یا نباشند، در مقوله ی هنر کاربردی یا هنر مأموریت داده شده می گنجند. این امر در خلال سال های گذشته، پیشرفت سریعی داشته است و آن چیزی شده است که ما امروز آن را به عنوان هنر تجاری یا طرح گرافیکی می شناسیم.

یکی از شگرد های هنر گرافیک برای ارائه این اهداف عملی، ترکیب دقیق و ماهرانه تصویر و نوشته است. پیام های کلامی و تصویری در نمونه های در حال تغییر تحت تاثیر متقابل و مکمل یکدیگرند. چگونگی این تأثیر و تأثر به ماهیت کار و شناخت هدف سبک مورد استفاده در زمان مورد نظر و همچنین سبک هنرمند برای بیان مفهوم دیدگاه ها و خواسته های مخاطبین بستگی دارد. این جا دو حالت وجود دارد، یک اثری که پیام اش را تنها از طریق کلام (ارتباط کلامی) بیان می دارد، و حالت دومی، اثری که پیام اش را تنها از طریق تصویر (ارتباط تصویری) عرضه می دارد. به بیانی دیگر طراح گرافیکی، در حالت اول بدون تصویر و در حالت دوم بدون نوشته است. اگر چه ترکیب طبیعی تصویر و نوشته نشان می دهد که طراح گرافیکی از دو سیستم ارتباطی کاملاً متفاوت با یکدیگر، برخوردار است اما نوشته یا کلام به عنوان جایگاه یا محل واژه ها و تصویر به عنوان یک اثر خطی، صریح و چند رنگ و یا گاهی نیز تفسیر سه بعدی اشیاء و مفاهیم انتزاعی مطرح می باشند، از این رو، طرح گرافیکی نقش عمده خود را در تاریخ پدیده خط و نگارش نشان می دهد، همان گونه که در پدیده هنر نیز چنین نقشی دارد.

هنر گرافیک با قالبی تصویری مخاطب را تحت تأثیر قرار می دهد. تبلیغات با بهره گیری ۱۰۰% از این هنر مهر تأییدی بر این ارتباط متقابل می گذارد. صورت های بزرگ و کوچک تصویری به انواع و اشکال متفاوت، اعم از آگهی های چاپی درروزنامه ها،مجلات،بیلبوردهایبزرگ،بدنه ی وسایل حمل و نقل،پوسترهاو غیره همگی حکایت از ارتباط گرافیک وتبلیغاتدارند. آثار تبلیغاتی با تصاویر و شعارهای تحریک و ترغیب کننده خود از طراحی گرافیک برخوردارند. قوه ی خلاقیت و سواد تصویری هنرمند گرافیست همراه با نظریات متخصصین علم تبلیغات در یکدیگر ادغام شده و اثری به وجود می آورد که وظیفه مهمی چون تأثیرگذاری و تغییر نحوه نگرش و تصمیم گیری بر مخاطب را بر عهده دارد. می توان گفت که هر دو مورد، گرافیک وعلم تبلیغاتبه تنهایی قادر به حرکتتبلیغاتیو تأثیر گذار نخواهند بود. این جا منظور تنها زیبایی اثر از نظر مبانی نمی باشد. اثر تبلیغاتی با مخاطبین گوناگون سر و کار دارد. بنابراین باید نیازهای آنان را بشناسد و به فرهنگ و تفکر مردم نزدیک باشد. با در کنار هم قرار گرفتن این دو، قادر به حرکتی نوین و تأثیرگذار خواهد بود.

هنر گرافیک از این جهت فرهنگ ساز است که در جامعه تأثیرگذاری اش بسیار بیشتر از هنرهای دیگر است. حتی هنرهای دیگر را کم و بیش عرضه می کند و معمولاً، مخاطب طالب دیدار است و برای دیدن یا شنیدن مراجعه می کند و این هنر گرافیک است که هنرش در سر راه دیدارکنندگان قرار می گیرد و مشاهده کارش را تحمیل می کند. منبع(http://www.candoartco.com )

تبلیغات الکترونیک

ارســال انبـــوه پیــام کوتـــاه (SMS) راه‌انـدازی ســـامانه هوشمنـد ا...

چاپ بنر، فلکس، استیکر، کاغذ

چاپ فوری بنر، فلکس، ونیل شفاف و شیری(استیکر) و مش در تمام سایزهاطراحی...

دستگاه ارسال انبوه وای فای

با نصب این سامانه و ارسال انواع فایل‌های مورد نظر خود گامی در راستای ت...

سامانه ارسال پیام صوتی انبوه

سامانه پیامک صوتی - قیمت مناسب و بازخورد فوق العاده مناسب سامانه پیامک...

طـراحــــی گرافیــک

طـراحــــی گرافیــک

25 شهریور 1395

طراحی انواع آرم، لوگو، پوستـر کاتالــوگ، بروشــور، فولــدر، تراکــت، نشـریه، کتابچــه، ست اداری، اوراق اداری دفترچه راهنما، مجله، کتاب، بسته بندی، سربرگ، کارت ویزیت و ...

غرفه سازی و خدمات نمایشگاهی

غرفه سازی و خدمات نمایشگاهی

25 شهریور 1395

طراحی و ساخت انواع غرفه های نمایشگاهی غرفه آرایی طراحی و ساخت انواع سن و جایگاه برگزاری مراسمات مجری برگزاری انواع نمایشگاه‌های تخصصی و عمومی

خدمات برگزاری سمینار و جشنواره

خدمات برگزاری سمینار و جشنواره

25 شهریور 1395

مجری برگزاری انواع سمینار و جشنــواره(دارای تیم اجرایی و فیلمبرداری) طراحی و ساخت انواع تندیس و یادمان ارائه انواع پرچم تشریفات، اهتزاز و رومیزی طراحـی و اجرای کمپیــن تبلیغاتی

آمار بازدید

امروز
دیروز
این هفته
تمام بازدیدها
76
1825
1901
1046334

 

کانون آگهی و تبلیغاتی بعددوم  ـ  چاپ دیجیتال شهروند

 

سنندج ـ بلوار برادران شهید نمکی ـ نرسیده به میدان مادر - کوچه اتحاد(پائینتر از بیمه دانا)

 

تــــلفن: 33245191 087

 

تلفکس: 33225271 087

 

جهت یافتن google maps کلیک نمایید

تمامی حقوق مادی و معنوی این تارنما محفوظ و متعلق به کانون بعددوم است